Lichaamstaal

(Overpeinzingen bij een krantenfoto 2)

img001

De grote wereldleider
En zijn secondant
Hun lichaamstaal spreekt boekdelen

Eén hand aan de telefoon
Een ferme greep
De voet met
De glanzend gepoetste schoen
Op de rand van het
Eveneens
Spiegelend gepoetste bureau
Ik spring erbovenop
Het beeld van het paard
Daarachter
Benadrukt dat nog eens te meer
En dan de hand
De rechter
In stelling
En helemaal gereed

De ander luistert
Hand voor de mond
De peinzende blik
Op oneindig
Ik zie ik zie

De vlam van de overwinning
Al ingelijst aan de muur

(Lees ook: Overpeinzingen bij een krantenfoto: http://wp.me/p36K0e-2L)

14 thoughts on “Lichaamstaal

  1. Shoot out at the OK-coral. Nog een paar dagen en alle foute Syriërs krijgen een lesje. Nee, dit gaat niet goed! Leer de geschiedenis en leer over het Ottomaanse Rijk en over Engeland en Frankrijk die strepen in het zand zetten. En kijk dan naar de puinhoop die irrationele religies, verkeerde keiharde politiek en controversiële culturen kunnen veroorzaken. Ik zie geen vlam van de overwinning, ik zie het verschroeide en in puin geschoten leefgebied van onschuldige vrouwen en kinderen!

    • Helemaal mee eens; vrouwen en kinderen zijn helaas altijd de dupe van nietsontziend haantjesgedrag. De ware betekenis van religie, opnieuw verbinden, zie ik in deze verhitte situaties niet terug. ‘Volgens het boekje handelen’, welk dan ook, heeft nog nooit iets goeds opgeleverd.

    • De fotograaf heeft goed gekeken en op tijd afgedrukt. Twee mannen met hun opgepoetste zekerheden die er vermoedelijk geen idee van hebben hoe de wereld er straks uit zal zien. Ik houd mijn hart vast…..

  2. Ja, goed gespot. Je moet je voorstellen dat de telefoon op de speaker staat (als dat niet zo was, kon Biden niet meeluisteren). Dat roept al snel een andere manier van telefoneren op, met grotere gebaren, omdat het zo lijkt alsof degene aan de andere kant van de lijn je kan zien in plaats van alleen horen. BTW: Wie zou dat zijn?

    Vooralsnog en tot het tegendeel is aangetoond houd ik er toch rekening mee dat Obama de beslissing om al dan niet in te grijpen in Syrië bij het Congres heeft gelegd om achteraf te kunnen beslissen dat het niet gaat gebeuren. En tot 9 september vloeit er ook nogal wat water door de Mississippi. Als hij er nu al vanuit gaat dat het Congres ja gaat zeggen, is het een andere kwestie geworden,

    Het handgebaar kan 1 microseconde verwijderd zijn van handpalm omhoog, ‘ik weet het allemaal ook niet’. Hij belt in ieder geval niet met zijn baas.

    Mooi blog, laat veel te raden en te wensen!

  3. ‘De vlam van overwinning’ – ja, vlammen zal het zeker als het zo doorgaat! Het is een rare situatie al met al op dit moment, wat een toestanden allemaal hè? Ik wil zo graag dat de wereld eens een beetje kalmeert maar de lontjes worden steeds korter lijkt wel.

  4. Ook Johan Simons had het over de lichaamstaal van Obama, hij is in shape, ontspannen en sexy. (voor mij dan toch)
    Een hele mooie insteek Corline en Syrië aanvallen gaat niet gebeuren denk ik.

  5. Heel mooi geschreven. Maar toch… je kunt niet zeggen dat hij in het geval Syrië zo heel zeker is. Het is m.i. meer pose dan zekerheid. Obama weet hier dat het toestel op zich gericht is.

Geef een reactie

