De Brief

4779769-hand-schrijven-van-een-brief-met-een-gans-verenLieve Roos,

Lang heb ik geaarzeld om je te schrijven. Slaapverwekkend lang zelfs. Maar nu heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zit ik in mijn kamer, met uitzicht op de bergen, aan tafel met pen en papier. De eerste woorden heb ik zojuist geschreven, zoals je ziet. Ik aarzel een beetje over het vervolg.

Ik hoop dat het goed met je gaat. Het is natuurlijk niet niks, de situatie waarin je nu verkeert. Je weet waarschijnlijk niet dat er veel over wordt gesproken. Het hele land wil zich er wel mee bemoeien, maar ik vermoed dat dat nieuws je niet heeft kunnen bereiken.

Het is natuurlijk prettig, wanneer er een soort van natuurlijke bescherming rond een persoon kan groeien, maar misschien is dit toch wel een beetje te veel van het goede. ‘In der Beschränkung zeigt sich der Meister’, zoals een van onze grote schrijvers het zo mooi uitdrukte, het gaat nu echt over de top.

Maar goed. Het belangrijkste is, dat er heel snel een eind aan deze nachtmerrie komt. En ik vraag me af, of ik daarin iets kan betekenen. Ik zou met alle liefde naar je toe willen komen als ik het idee had dat het zou helpen. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat men mij al voor is gegaan, maar zonder succes. En dat is nog zacht uitgedrukt.

Ach Roos, nu ik deze woorden schrijf, weet ik het zeker. Ik moet niet als een slampamper in mijn riante optrekje blijven zitten, maar in actie komen. Voor jou, voor mij en misschien zelfs wel voor ons…..
Wat denk je? Zou je me toestaan je te kussen, wanneer ik je eindelijk heb weten te bereiken? Ik voel me steeds sterker worden. Ik trek mijn mantel aan, zadel mijn witte paard, gord mijn zwaard om en…..

Lief Doornroosje, ik kom eraan!

WE-300 is een schrijf-’uitdaging’ van Plato (http://platoonline.wordpress.com).
Schrijf een verhaal van 300 woorden waarin een door Plato bedacht woord niet mag voorkomen. In dit geval was het verboden woord: spinnen.

32 thoughts on “De Brief

  1. Pingback: WE-300 september 2013 | Platoonline

  2. Verrassende invalshoek heb je gekozen. Ik had geen idee waar het heen zou gaan. Voor die tijd ging ik in gedachten alle actualiteiten al af, maar daar zat het natuurlijk niet bij. Die op een na laatste alinea loste echter alles op. Daarom was de laatste zin in feite wat overdone.
    Mooie en beslist ook supersnelle bijdrage.

  3. Wat een mooie invalshoek. Ik had geen benul waar het heen zou gaan. Bij de laatste zin, had ik pas de clou te pakken. Goed die verwijzingen als ‘ slaapverwekkend lang’ en ‘natuurlijke begroeiing’ ( die ik pas later snapte). leuk, humoristisch slot. Mooi gedaan!

  4. Mij heb je ook totaal op het verkeerde been gezet: geen flauw benul waar het over ging. Kon geen enkel koninklijk huis bedenken 😉 Ik lees je voor het eerst, maar het bevalt goed!
    groetjes Kakel

  5. Ik vind het een prachtig geschreven verhaal.
    Ik lees het nu voor de derde keer maar snap nog steeds niet welke spinnen er in rondwaren.
    Komt zeker omdat ik heel slecht ben in cryptogrammen?

    • Sorry je reactie bij mij is ‘weggetoverd’waarschijnlijk hoogst persoonlijk door mijzelf.Maar om je vraag te beantwoorden het jochie zat ooit in ‘mijn’klasje op het KDV waar ik werkte.Zijn ouders hebben na zijn overlijden de stichting villa Joep opgericht. http://www.villajoep.nl/

Geef een reactie

